Majówka 2023 - Słowacja

Majówkę spędziliśmy w niezwykłej podróży po Słowacji z Południk 21. Przez malownicze krajobrazy dotarliśmy do Orawskiego Podgrodzia, gdzie czas zatrzymał się wiele wieków temu. Wąskie uliczki, historyczne budynki i zamek zapraszają do odkrywania tajemnic przeszłości. Następnie udaliśmy się do urokliwego Vilkolinca, wioski, która zachwyca pięknem tradycyjnej słowackiej architektury. Spacerując po jej brukowanych uliczkach, poczuliśmy się jakbyśmy przenieśli się w czasie.

Kolejny dzień naszej przygody zaczęliśmy od odwiedzenia imponującego zamku w Bańskiej Szczawnicy. Jego potężne mury i niezwykła historia wciągnęły nas w świat rycerzy i królewskich dworów. Następnie udaliśmy się do skansenu górniczego, gdzie mogliśmy poznać trudną, ale niezwykle fascynującą pracę górników. Przeszliśmy przez podziemne korytarze i zobaczyliśmy, jak wyglądała codzienność tych bohaterów pod ziemią. Na koniec dnia odwiedziliśmy piękną Kalwarię, miejsce pokoju i refleksji, które zachwyciło nas swym urokiem i spokojem.
Trzeci dzień upłynął nam pod znakiem kultury i smaków. Rozpoczęliśmy od odwiedzenia Bzovik klasztoru, miejsca, gdzie duchowość i piękno spotykają się w jednym miejscu. Jego klasztorne ogrody i zabytkowe budynki zapewniły nam chwilę spokoju i refleksji. Następnie udaliśmy się do Starej Hory, gdzie mieliśmy okazję degustować wyborne słowackie wina. Wino i przyjazna atmosfera sprawiły, że czas zatrzymał się na chwilę. Na koniec dnia wyruszyliśmy na wycieczkę na Sitno, malownicze wzgórze, z którego rozciągał się zapierający dech w piersiach widok na okolicę.
Ostatni dzień pełen niezapomnianych chwil! Dzień rozpoczęliśmy od podziwiania niezwykłego drewnianego kościoła w Hronsek. Wracając do domu odwiedziliśmy urokliwe miasteczko Kremnica, słynące z bogactwa swojego dziedzictwa kulturalnego i historycznego.
Z całym sercem polecam wycieczki z Południk 21 oraz fascynata Słowacji przewodnika Jana Szajowskiego.

Popularne posty z tego bloga